JiD bewijst zijn waarde voor online dienstverleners

Hoe goed JiD ook is, het moet voor uw bedrijfsvoering wel van toegevoegde waarde zijn. Wij zijn er van overtuigd dat die waarde er ruimschoots is voor bijna iedere vorm van online interactie die u met uw klanten en bezoekers hebt.

Snel zekerheid over identiteit van klant

Door JiD-login onderdeel van uw dienstverlening te maken kunt u de relatie met uw klant optimaal vormgeven. Het onderhouden van zo'n relatie is echter niet altijd nodig. Het is voor u wel van belang om zekerheid voor uw transacties te krijgen. Maak in dat geval gebruik van de JiD-verificatie service.

Hiermee kunt u bezoekers verzoeken om zich op basis van hun JiD-account (deels) te identificeren. Hierna kunt u de transactie bijvoorbeeld vastleggen in een digitaal ondertekend contract. Of u overhandigt een op de geverifieerde naam en geboortedatum uitgegeven internationaal vlieg- of treinticket.

Op deze manier blijft uw werkwijze grotendeels ongewijzigd, maar kunt indien nodig wel eenvoudig zekerheid over uw klanten kunt krijgen.

image
image

Van snelle check-in tot geslaagde check-out

In een fysieke winkel herkent u uw klanten bij binnenkomst. Daardoor kunt u direct de service bieden die deze klant kan helpen. In een online winkel vindt de herkenning vaak pas plaats aan het einde van het bezoek, bij de kassa. Op dat moment hebt u de kans laten liggen om gerichte service te bieden. De kans dat de klant twijfelt en het gevulde winkelwagentje niet afrekent en laat staan is groot. Hoe eerder de klantherkenning plaatsvindt, hoe kleiner de kans op een klant met een koopintentie die toch met lege handen uw winkel verlaat.

Met JiD worden uw klanten met één klik herkend en toegelaten in uw webshop. Zonder de last van vergeten wachtwoorden of registratieprocedures. U herkent direct hun eerdere bezoeken en voorkeuren. De klant is tevreden over uw service en bij de kassa wordt direct afgerekend.

Eenvoudiger compliant met de privacy verordening

De EU privacy verordening (afgekort als: AVG, of in het Engels: GDPR) moet vanaf 25 mei 2018 nageleefd worden. Dit legt veel verantwoordelijkheden bij u als het gaat om de persoonsgegevens van uw klanten. Hoe minder gegevens u hebt, hoe minder u hoeft te regelen. Echter, zonder gegevens van uw klanten geen contact, geen relatie en uiteindelijk geen omzet.

Dit beeld is slechts ten dele correct. Natuurlijk zijn klanten essentieel. Maar hun persoonsgegevens zijn dat niet per sé. U hoeft de "werkelijke" identiteit van uw klant vaak niet te kennen om uitstekende service te bieden. Een pseudoniem plus de mogelijkheid met hem of haar te communiceren is voldoende. Aan dit pseudoniem verbindt u alle informatie die voor de context van uw diensten en de relatie met de klant relevant zijn. Op deze wijze is een klantprofiel niet tot een "echt" persoon te herleiden, en gelden ze niet als een verzameling persoonsgegevens.

Met JiD krijgt u de mogelijkheid om zonder gebruik te maken van identificerende persoonsgegevens compleet en eenduidig klantprofielen te onderhouden. En u weet zich ervan verzekerd dat deze profielen alleen bij u bekend zijn.

image